Welkom op mijn BLOG.
Hier zet ik geregeld nieuwe kaarten en soms ook GRATIS patronen op.
Laat gerust een bericht achter.


dinsdag 25 mei 2021

Schuif puzzel maken uitleg

 

We gaan een schuifpuzzel maken.

Neem karton van 28,5 x 15 cm. Rillen op 14 en 14,5 cm.

Met een mal snij je er aan de voorkant een gat uit van 8 x 8 cm. Plak de kaart dicht met foam tape.


Kies een leuk plaatje van 8 x 8 cm. Verdeel deze in blokjes van 2 x 2 cm. Dit gaat makkelijk met een snij liniaal. Hetzelfde doe je met zwart karton.



Nu gaan we met foam tape de zwarte blokjes onder de plaatjes blokjes plakken.

Leg ze meteen netjes in de puzzel opening.

Laat het linker blokje weg en je schuif puzzel is klaar. Het schuift wat lastig, maar het gaat om het idee. 😊 Je kunt het ook gewoon zien als puzzel. 

Voor het versturen doe ik het linker blokje er weer bij en doe ik de kaart in een kaarten zakje. 


Ook kun je de puzzel stukjes los, door elkaar, in de envelop doen.

Schuifpuzzel idee gezien op een YouTube filmpje. Elke dinsdag deel ik een leuk YouTube filmpje op de Malle kaarten maken groep. Je kunt gratis lid worden.

Groetjes Sylvia 



1 opmerking: